شایعه عجیب در شهر؛ تعطیلی ایران خودرو و سایپا؟

پلیس راهور : تعطیلی ایران خودرو و سایپا به نفع همه است

هرساله در روزهای تعطیل سال و به ویژه تعطیلات نوروزی، مردم عزیز کشرومان به سفر در این روزها روی می‌آورند تا با رفتن به جای خوش آب‌و‌هواتر کمی از زندگی شهرنشینی فاصله گرفته و بتوانند خودشان را برای روزهای کاری پس از تعطیلات آماده کنند. قطار، هواپیما، اتوبوس‌های بین شهری و همینطور خودروهای سواری و شخصی جزو وسایلی هستند که محبوبیت بیشماری در روزهای قبل از شروع تعطیلات پیدا می‌کنند و برای بیشتر لذت بردن از سفر، همیشه زدن به دل جاده انتخاب اول مردم برای سفر می‌باشد. سفر از طریق جاده همیشه لذت دیگری دارد؛ به خصوص وقتی با خانواده و خودرو شخصی خودتان به سفر می‌روید. اما هنگامی که قصد سفر با خودرو شخصی دارید، باید علاوه بر رعایت نکات ایمنی، ماشین خود را از لحاظ فنی بررسی کنید تا خدای نکرده دچار سانحه‌ای هنگام رانندگی نشوید. چراکه متاسفانه حوادث جاده‌ای باتوجه به نقص فنی بسیاری از خودروها، در این چند سال گذشته شدت بیشتری گرفته و با عرض تاسف می‌توان گفت که آمار کشته‌شده‌های حوادث رانندگی اصلا کم نیست! باوجود آمار بالای جان باختگان حوادث جاده‌ای که بسیاری از آن‌ها به خاطر بازنشدن ایربگ و داشتن نقص فنی در خودروهای داخلی جانشان را از دست داده اند، جانشین پلیس راهور برای کاهش آمار کشته شدگان و همینطور کاهش آلودگی هوا راهکار جالبی داده است که در ادامه این گفت و گو را می‌خوانیم.

 

 

برای خواندن مقاله چگونگی طرح واردات خودرو اینجا کلیک کنید

 

فاصله ما با خودروسازهای دنیا کهکشانی است!

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور در گفت و گویی بی‌سابقه با خبرگزاری ایسنا گفت: جاده هراز و به ویژه چالوس از لحاظ ظرفیت اشباع شده اند. جاده چالوس زمانی ساخته شده بود که تعداد تردد آن به یک صدم که چه عرض کنم، به یک هزارم تعداد ترددهای الآن هم نمی‌رسید. باتوجه به جذابیت این مسیر، همیشه چالوس یک انتخاب جذاب برای مردم عزیزمان برای سفر به شهرهای شمال کشور است. با وجود این تردد بالا، ما هرساله نیاز به بودجه لازمه برای حفظ و نگهداری راه‌ها داریم.

در دنیای امروز که کشورهای خارجی ماشین‌های خودران تولید می‌کنند، استفاده از کیسه هوا و همینطور ایربگ دیگر جزو آپشن‌های خودرو به حساب نمی‌آید و جزو بایدهایی است که هر خودرو نیاز به آن دارد. با این تفاسیر بدون صراحت می‌توان گفت که فاصله خودروسازهای ما با دنیا کهکشانی است.

 

سردارحسینی جانشین پلیس راهور

سردارحسینی جانشین پلیس راهور

 

امتیاز انحصارات و رانت نتیجه‌اش را نشان داده

سردار حسینی جانشین پلیس راهور در ادامه گفت و گوی تصویری خود با خبرگزاری ایسنا گفت: تا به حال نشده است که خودروسازان ما به خاطر نقص فنی و مشکلات خودرو بیایند و ار مردم عذرخواهی کنند. همانطور که عرض کردم فاصله خودروسازی ما با جهان کهشکانی است و این امتیاز انحصارات و رانت‌هایی که تا به حال به خودروسازهای داخلی داده شده است بی‌فایده بوده و آنان نتوانستند خودروهای باکیفیتی تولید کنند و یا به جای نقص‌هایی که خودروهای تولیدی‌شان دارد بیایند و امتیاز ویژه‌ای در خدمات پس از فروش، نوع واگذاری و یا نحوه فروش محصولات خود به مردم بدهند. نتیجه تولید این خودروها نیز می‌شود حیف و میل کردن میلیاردها میلیارد بودجه کشور، کمک به آلودگی هوا و همینطور افزایش شمار جانباختگان حوادث رانندگی!

 

برای خواندن مقاله افزایش کرایه ها از اول اردیبهشت اینجا کلیک کنید

 

خودروسازان باید یک تغییر جدی در رویه خود بدهند

جانشین پلیس راهور در ادامه صحبت‌های خود گفت: شرط واردات خودرو خارجی اسقاط خودروهای فرسوده است. حال اگر ما بیایم خودروهای باکیفیت خارجی با مصرف سوخت پایین‌تر وارد و خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم، چه نیازی به تولیدات بی کیفیت است در صورتی که می‌توانیم با واردات خودروهای باکیفیت و همینطور با مصرف سوخت کمتر، در مصرف سوخت صرفه جویی کرده و با هزینه اضافی که از مابه‌تفاوت مصرف سوخت خودروهای خارجی و داخلی بدست می‌آوریم، حقوق تمام کارمندان ایران خودرو و سایپا را پرداخت کنیم؟

سردار حسینی در پایان گفت و گو با خبرگزاری ایسنا خاطرنشان کرد: خطای انسانی در تمام نقاط جهان پذیرفته شده است اما نباید این خطای انسانی منجر به مرگ شود و راه و همینطور خودرو باید بتوانند جلوی هرگونه حادثه‌ای را بگیرند.

در پایان می‌توان گفت که دیگر دوره آن گذشته که با تغییر کاپوت، آیینه و یا تغییرات جزئی بیایم و مثلا خودرو جدید به بازار معرفی و عرضه کنیم. خودروسازان ما اگر می‌خواهند موفق باشند باید در پلتفرم‌های جدید تغییرات اساسی ایجاد کنند تا خوردوی تولید شده بتواند در بازار جهانی توان رقابتی داشته باشد؛ نه بازار انحصاری که برای آنان تعریف شده است.

 

 

سردارحسینی جانشین پلیس راهور

سردارحسینی جانشین پلیس راهور

 

اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

 

منبع اصلی خبرگزاری ایسنا و خبرآنلاین

اینستاگرام ما

ارسال دیدگاه

لطفا نام خود را وارد کنید! لطفا آدرس ایمیل را صحیح وارد کنید! لطفا پیام را وارد کنید!