فروش خودروهای درون سوز متوقف می شود!

ممنوعیت فروش خودروهای درون سوز در اتحادیه اروپا

بعد از ۱۶ ساعت مذاکره در نشستی در لوکزامبورگ با تمرکز روی راه‌های مبارزه با تغییرات آب و هوایی در اتحادیهٔ اروپا، با ممنوعیت فروش خودروهای درون سوز و  بنزینی و دیزلی صفرکیلومتر در این اتحادیه از سال ۲۰۳۵ موافقت شد. از سال 2035 دیگر هیچ خودروی درون سوزی در اتحادیه اروپا به فروش نخواهد رسید و سدان‌های الکتریکی جایگزین آنان خواهد بود. با این مقاله از مجله اجاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه خودرو پارسیان همراه تا انتها همراه باشید تا به بررسی این خبر خوب بپردازیم.

 

ممنوعیت فروش خودروهای فسیلی

۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ را باید روز آغاز پایان پیشرانه‌های درون‌سوز در اتحادیه اروپا دانست؛ زیرا در این روز وزرای محیط‌زیست ۲۷ کشور اروپایی حکم اعدام موتورهای درون‌سوز را امضا کردند و دیگر قرار نیست هیچ خودروی درون سوزی در چندسال اخیر تولید شود و با ممنوعیت فروش خودروهای درون سوز از سال 2035 مواجه خواهیم بود.  پارلمان اروپا همچنین قصد دارد فروش خودروهای درون‌سوز کارکرده را هم ممنوع کند اما در نشست مذکور در این رابطه تصمیم‌گیری نشده است. برای این کار مذاکرات بیشتری انجام خواهد شد اما ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز نو قطعی شده است.

باید به این نکته اشاره کرد که تصمیماتی که در نشست اخیر اتخاذ شده است عواقب زیادی در کل صنعت خودروی جهانی دارد؛ زیرا حرکت خودروسازان به سمت الکتریکی‌سازی تسریع می‌شود و رقابت در این بازار داغ‌تر از گذشته خواهد بود. عواقب این کار از اتحادیه اروپا فراتر خواهد رفت زیرا برای خودروسازانی مثل فولکس‌واگن یا ب‌ام‌و امکان توسعهٔ خودروهای درون‌سوزی که نتوانند در اروپا عرضه کنند وجود نخواهد داشت.

 

برای خواندن مقاله واردات اتوبوس دست دوم به کشور اینجا کلیک کنید

 

با این حال همچنان تولید و فروش خودرو برای پیشرانه‌های درون‌سوزی که با سوخت‌های جایگزین کار می‌کنند باز خواهد بود. در حال حاضر برخی خودروسازان در حال آزمایش موتورهای درون‌سوزی با سوخت هیدروژن هستند. این  درحالی‌ است که برخی دیگر روی سوخت‌های مصنوعی کار می‌کنند. نکته جالب اینکه از سال ۲۰۲۶ خودروهای فرمول یک باید فقط از سوخت‌های کاملاً پایدار استفاده کنند و همین موضوع بر جذابیت بیشتر این مسابقه خواهد افزود.

 

اگر مصوبات گفته شده اجرایی شود، شاهد تغییرات بسیار بزرگی در صنعت خودروسازی خواهیم بود. شما عزیزان برای خواندن بروزترین اخبار دنیای خودرو می‌توانید مجله اجاره اتومبیل و کرایه ماشین و کرایه اتومبیل پارسیان همراه را دنیال کنید.

 

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

اینستاگرام ما

ارسال دیدگاه

لطفا نام خود را وارد کنید! لطفا آدرس ایمیل را صحیح وارد کنید! لطفا پیام را وارد کنید!