مینی‌ون هایما ۷X به بازار خودرو می‌آید

حضور مینی‌ون هایما ۷X در بازار ایران

در نمایشگاه بزرگ خودرو تهران بود که ایران خودرو از محصول جدید خود یعنی مینی‌ون هایما ۷X رونمایی کرد و خبر از حضور این خودرو در بازار خودرو ایران را داد. همزمان با این اتفاق، شرکت چینی هایما نیز نسخه الکتریکی این مینی‌ون را معرفی کرد که  این نسخه که ۷X-E نام داشته و بر اساس همان ۷X معمولی ساخته شده و تنها موتور الکتریکی جایگزین موتور بزنینی شده است. با این مقاله از مجموعه اجاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه اتومبیل پارسیان همراه تا انتها همراه باشید تا بررسی این سدان بپردازیم.

 

معرفی یک نسخه جذاب الکتریکی

مینی‌ون هایما ۷X هایما در ظاهر تفاوت‌های اندکی با همتای بنزینی خود داشته و اصلی‌ترین آن‌ها حذف جلوپنجره و جایگزینی آن با یک پانل مقعر همرنگ بدنه خواهد بود. جز این موارد، تمام ویژگی‌های ظاهری مینی‌ون هایما ۷X مانند ستون‌های A مشکی‌رنگ، حجم‌پردازی‌های روی درها و چراغ‌های جلوی الماسی حفظ شده‌اند.

بدون شک، ۷X را می‌توان یکی از جذاب‌ترین مینی‌ون‌های میان سایز بازار دانست که دلیل اصلی این موضوع طراحی آن توسط پینین‌فارینا می‌باشد. البته که هنوز از عقب ۷X-E تصویری منتشر نشده اما تصویر نمای جانبی آن نشان می‌دهد که پانل پلاستیکی مشکی‌رنگ بین چراغ‌های عقب و فریم طوسی‌رنگ روی سپر خودرو همچنان حفظ شده است.

 

برای خواندن مقاله تهدید عجیب کارکنان تسلا توسط ایلان ماسک اینجا کلیک کنید

 

باتوجه به اطلاعات منتشر شده، به‌ احتمال‌ زیاد ۷X-E در نمای عقبی به‌جز حذف لوله اگزوز تفاوت دیگری با نسخه بنزینی خود نخواهد داشت. همچنین طول، عرض و ارتفاع مینی‌ون هایما ۷X نیز تغییر نخواهد کرد و مثل قبل به ترتیب ۴,۸۱۵ میلی‌متر، ۱,۸۷۴ میلی‌متر و ۱,۷۲۰ میلی‌متر با فاصله محوری ۲,۸۶۰ میلی‌متر می‌باشد. این خودرو روی رینگ‌های ۱۹ اینچی قرار گرفته که در قیاس با خودروهای چینی اندازه مناسبی به حساب می‌آید.

 

هرچند که هایما هنوز از داخل ۷X-E تصویری منتشر نکرده ولی می‌توان کابین نسخه بنزینی را ملاک قرار داد؛ زیرا شاید تغییراتی جزئی را در نسخه الکتریکی شاهد باشیم اما فرم کلی آن با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دست‌نخورده باقی خواهد ماند.

البته چیدمان صندلی‌های خودرو نیز به‌احتمال‌زیاد مثل قبل به‌صورت ۳+۲+۲ با صندلی‌های کاپیتانی در ردیف دوم و یک صندلی نیمکتی در ردیف سوم برای حمل سه نفر می‌باشد. قیمت این ماشین نیز هنوز مشخص نیست ولی باید چیزی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار یوآن معادل ۲۲ تا ۲۹ هزار دلار باشد که از نسخهٔ بنزینی گران‌تر خواهد بود. فروش هایما ۷X-E در سه‌ماهه دوم امسال آغاز می‌شود و در تابستان به بازار عرضه خواهد شد.

 

 

برای مشاهده برندگان اولین دوره قرعه کشی خودرو اینجا کلیک کنید

 

حال باید منتظر باشیم و ببینیم که مینی‌ون هایما ۷X در چه تاریخی در بازار خودرو ایران مشاهده خواهد شد. شما عزیزان می‌توانید به‌روزترین اخبار دنیای خودرو را در در مجله کرایه ماشین و کرایه اتومبیل و همینطور رنت خودرو پارسیان همراه دنبال کنید.

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

 

اینستاگرام ما

ارسال دیدگاه

لطفا نام خود را وارد کنید! لطفا آدرس ایمیل را صحیح وارد کنید! لطفا پیام را وارد کنید!