جزئیات آیین نامه واردات خودرو تصویب شد

آیین نامه واردات خودرو

همانطور که در مقاله قبلی بررسی کردیم، وزارت صمت آیین نامه واردات خودرو را در چند بند مفصل تقدیم مجلس کرد تا پس از تصویب آن بتوان واردات خودرو باکیفیت خارجی را جدی‌تر از گذشته پیگیری کرد. با اعلام معاون پارلمانی ریاست جمهوری در روز گذشته آئین‌نامه واردات خودرو در جلسه صبح چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ به تصویب هیئت‌وزیران رسید. با ادامه این خبر از مجموعه اجاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه خودرو پارسیان همراه تا انتها همراه باشید تا به بررسی جزئیات آیین نامه واردات خودرو بپردازیم.

 

جزئیات واردات خودرو

با اعلام پارلمانی بندهای متفاوت آیین نامه واردات خودر بررسی و به جمع بندی توسط هیئت وزیران رسید. سید مجمد حسینی در این باره گفت: دولت آئین‌نامه‌ای برای این موضوع تدوین کرده است؛ باید برای تحقق این امر همه‌جانبه‌نگری صورت گیرد و به‌طور مثال تأثیری که این موضوع بر قیمت ارز دارد، مشخص شود.

همچنین در ادامه سید رضا فاطمی امین در رابطه با آخرین وضعیت آیین‌نامه واردات خودرو بیان داشت: واردات خودرو نهایی شده است و شنبه خبر قطعی آن اعلام می‌شود. همچنین واردات و چگونگی واردات خودرو به بازار کشور را بازرگانان تعیین می کنند. هم‌اکنون در حال تشکیل سازوکاری هستیم که متناسب با میزان تولید داخل تعرفه خودروهای وارداتی تعیین شود.

 

معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صمت، ابوالفضل خلخالی نیز درباره چگونگی تعرفه خودروها گفت:  قیمت‌گذاری بر اساس نظر سازمان حمایت صورت می‌گیرد، اما آیین‌نامه‌ای در دست تنظیم است تا معیار قیمت‌گذاری باشد که طبق آن رقابتی بودن محصولات را می‌سنجیم. بر اساس این آیین‌نامه برای هرکدام از این محصولات رتبه رقابتی بودن را تخصیص می‌دهیم، این رقابتی بودن بر اساس سنجش میزان قیمت کنونی محصول با میزان قیمت محصول رقابتی در جهان خواهد بود. به‌طور نمونه اگر در خودروهای وارداتی، ۲۰ درصد داخلی سازی داشته باشیم ۳۲ درصد تعرفه به واردات آن تعلق می‌گیرد و اگر داخلی سازی به ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند تعرفه واردات آن به ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

 

برای خواندن مقاله خودروهای دپوشده اینجا کلیک کنید

 

وی در ادامه صحبت هایش افزود: به دنبال این هستیم فضای حمایتی را که برای خودروسازها ایجاد کرده‌ایم از بین ببریم تا خودروسازان ما بتوانند با دنیا رقابت کنند، بر این اساس یک قیمت رقابتی برای هر محصول اعلام خواهد شد و میزان رقابتی بودن این محصولات در مقایسه با قیمت رقابتی بازارهای جهانی سنجیده می‌شود.

 

همچنین معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در پایان صحبت‌هایش درباره قیمت بالای خودروهای مونتاژی در ایران پاسخ داد: بخشی از این موضوع به دلیل تعرفه قیمتی و بخشی از آن نیز به دلیل میزان پایین تولید و غیراقتصادی است به همین دلیل باید در پلتفرم‌های مشترک در داخل کشور تولید انجام دهیم تا میزان تولید را به میزان اقتصادی برسانیم و برای تحقق این موضوع به دنبال هم‌افزایی از طریق ایجاد اتحادهای راهبردی میان تولیدکنندگان خودرو در داخل کشور هستیم تا بر روی هزینه‌های سربار تأثیر بگذارد و شاهد تعدیل قیمت این نوع محصولات باشیم.

 

بعد از بررسی جزئیات آیین نامه واردات خودرو به کشور توسط پارلمان هیئت وزیران باید منتظر تصویب نهایی آن توسط مجلس باشیم و ببینیم که طرح واردات خودرو خارجی باکیفیت به داخل کشور چگونه پیش خواهد رفت. شما عزیزان می‌توانید به روزترین اخبار دنیای خودرو را در مجله اجاره اتومبیل و کرایه ماشین و کرایه اتومبیل و رنت خودرو پارسیان همراه بخوانید.

 

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

اینستاگرام ما

ارسال دیدگاه

لطفا نام خود را وارد کنید! لطفا آدرس ایمیل را صحیح وارد کنید! لطفا پیام را وارد کنید!