عرضه سهام ایران خودرو و سایپا در بورس؟

همه چیز درباره عرضه سهام ایران خودرو و سایپا

صنعت خودروسازی ایران چندین سال است که به تکرار و بعضا تولید خودروهای بی‌کیفیت رضایت داده و همین امر نیز باعث اعتراض مردم و بسیاری از مسئولان نیز شده است. یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که گویا کمک خواهد کرد تا این چرخه معیوب کمی بهینه و در نهایت منجر به تولید خودروهای باکیفیت شود، واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و همچنین دیگر کمپانی‌های خودروسازی به بخش خصوصی است. گویا واگذاری گروه‌های خودروسازی به بخش خصوصی نیز قرار‌ است بیش از پیش و با تمرکز بیشتری پیگیری شود. با این مقاله از گروه اجاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه خودرو پارسیان همراه تا انتها همراه باشید تا به بررسی و همینطور تحلیل این خبر بپردازیم.

 

واگذاری به بخش خصوصی؟

علاوه بر صنعت خودروسازی، بسیاری دیگر از بخش‌های مهم کشور و همینطور باشگاه‌های ورزشی از جمله استفلال و پرسپولیس نیز دولتی بوده‌اند و با نظر مستقیم دولت اداره می‌شوند. از سیاست گذاری‌ها گرفته تا انتخاب مدیرعامل و تغییرات در جزئی‌ترین بخش‌های این مجموعه‌ها برعهده دولت است و همین امر باعث شده تا مجموعه‌هایی که زیرنظر دولت کار می‌کنند به دلیل عدم تمرکز کافی، با مشکلات جدی روبه رو شوند. نمونه بزرگ آن هم در فوتبال و دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار تهرانی مشخص است که هرساله با تغییرات مدیرعامل و نداشتن ثبات کافی با چه مشکلات متعددی روبه رو هستند.

 

اما گویا طبق اخباری که در چند ماه گذشته به گوش رسیده است، دولت قصد دارد بخش‌های وابسته به خود را از جمله دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و همینطور سهام ایران خودرو و سایپا را در بازار بورس به عرضه گذاشته و توسط مردم و بعضا بخش خصوصی خریداری شود. در نتیجه آن نیز اداره مجموعه‌ها توسط افراد متخصص و دلسوز است. اتفاقی که در بسیاری از نقاط جهان رواج داشته و باعث موفقیت مجموعه موردنظر شده است.

 

برای خواندن مقاله جزئیات آیین نامه واردات خودرو اینجا کلیک کنید

 

به همین دلیل و براساس مصوبه پنچم اردیبهشت سال جاری هیات واگذاری به‌ترتیب معادل ۵٫۷۲ درصد و ۱۷٫۳۱ درصد از سهام متعلق به دولت در شرکت‌های ایران‌ خودرو و سایپا در فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری ۱۴۰۱ سازمان خصوصی‌ سازی قرار گرفته است.

مهدی ساحی دستیار ویژه رییس سازمان بورس طی مصاحبه‌ای که در این مورد داشته است گفت: هنوز ارزش گذاری سهام ایران خودرو و سایپا انجام نشده و تعیین ارزش آنها زمان بر بوده است اما در نیمه دوم سال جاری واگذاری انجام و در ادامه کار، خودروی بیشتری در بورس کالا عرضه می‌شود.

 

گفتنی است که شرکت‌های زیر مجموعه ایران خودرو به طور جداگانه واگذار نخواهد شد و خصوصی سازی ایران خودرو به طور کلان و با عرضه سهام ۱۳/۷۷ درصدی ایران خودرو خصوصی سازی این شرکت ممکن است به پایان کامل برسد. شما عزیزان می‌توانید به روزترین اخبار دنیای خودرو را در مجله اجاره اتومبیل و کرایه ماشین و کرایه اتومبیل و رنت خودرو پارسیان همراه بخوانید.

 

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

 

اینستاگرام ما

ارسال دیدگاه

لطفا نام خود را وارد کنید! لطفا آدرس ایمیل را صحیح وارد کنید! لطفا پیام را وارد کنید!