طرح واردات خودرو تصویب شد

اجازه واردات خودرو از مجلس صادر شد

باوجود تحریم‌های شدید کشورمان در چند سال گذشته و همینطور با هدف حمایت از تولیدات ملی و داخلی، چند وقتی می‌شود که اجازه ورود برخی از خودروها به کشور صادر نشده و بخش اعظمی از خودروهای داخل بازار سهم خودروهای ملی بوده است. اما در سال 1401 و با رویکرد جدید، مجلس شورای اسلامی طی طرحی به واردات خودرو خارجی به بازار کشور رای مثبت داده اند و با این رویکرد شاهد خودروهای متفاوتی در کشورمان خواهید بود. همراه این مقاله از پارسیان همراه باشید تا به بررسی جزئیات این طرح بپردازیم.

 

 

واردات به کشور چگونه خواهد بود!؟

به نقل از خبرگزاری ایسنا، مجلس شورای اسلامی در روز شنبه طرحی را مبتنی بر ورود خودروهای خارجی به داخل صادر کرد. بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت مجوز واردات ۷۰ هزار خودروی سواری را برای سال ۱۴۰۱ داد.

 

 

واردات خودرو

واردات خودرو

 

برای خواندن مقاله محدودیت های کرونایی در سال 1401 اینجا کلیک کنید

 

 

بر اساس بند الحاقی ۱ تبصره ۷ لایحه، به دولت اجازه داده می شود در سال ۱۴۰۱ و با رعایت سیاست های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات به صورت ذیل توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می رسد اقدام و درآمد ناشی از آن را به حساب درآمدی ردیف جدول شماره ۵ این  قانون نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید. اقلام وارداتی عبارت است از:

  • تعداد ۵۰۰۰۰ دستگاه خودروی سواری و ۲۰۰۰۰ دستگاه خودرو سواری دوگانه سوز، هیبریدی و برقی
  • ۱۰۰۰۰ دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچال دار و کشنده
  • تعداد ۱۰۰۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری و درون شهری
  • تعداد ۱۰۰۰ دستگاه واگن و واگن یخچال دار
  • تعداد ۵۰۰۰ دستگاه ماشین الات سنگین معادن و راه سازی اعم از نوساخت یا حداکثر ۵ سال ساخت

امیدواریم تصویب و اجرا شدن این طرح به افزایش کیفیت بازار کمک شایانی کند. اگر قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر می‌خواهید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

 

منبع خبرگزاری ایسنا

 

اینستاگرام ما

ارسال دیدگاه

لطفا نام خود را وارد کنید! لطفا آدرس ایمیل را صحیح وارد کنید! لطفا پیام را وارد کنید!