هر چیزی که درباره مالیات خودرو باید بدانید

مالیات نقل و انتقال خودرو

تحریم‌های همه جانبه و همینطور پاندمی کرونا باعث شد تا دولت با کمبود بودجه مواجه شود و در همین راستا انواع و اقسام راه‌های مختلفی را برای درآمد زایی استفاده کند. یکی از همین روش‌ها دریافت مالیات به شکل‌های مختلف از جمله دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو بعد از خرید و فروش خودرو است. بر اساس این قانون زمانی که خودرویی فروخته می‌شود، فروشنده موظف است مبلغی را به عنوان مالیات نقل و انتقال خودرو پرداخت کند. با این مقاله از مجله اجاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه خودرو پارسیان همراه تا انتها همراه باشید تا به بررسی این خبر بپردازیم.

 

قابلیت انتقال خودرو با پرداخت مالیات

براساس این قانون فروشندگان خودرو باید پیش از تعویض پلاک مالیات نقل و انتقال خودرو را پرداخت کنند. با این روش جدید اخذ مالیات نقل و انتقال خودرو، بدون پرداخت مبلغ مالیات خودرو، به هیچ عنوان امکان اخذ نوبت تعویض پلاک در هیچ مرکزی در کشور امکان پذیر نیست. پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو به شدت در حال پیگیری است حتی ممکن است در آینده این احتمال وجود داشته باشد تا افرادی که مالیات نقل و انتقال خودروی خود را پرداخت نکرده‌اند، جز بدهکاران مالیاتی شناخته شوند و اجازه خروج از کشور را نداشته باشند. البته که باید به این نکته توجه داشت در صورت پرداخت نکردن این مالیات امکان انتقال و تعویض پلاک خودرو وجود ندارد.

 

داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این باره گفت: راه اندازی سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو با توجه به اینکه تغییر چندانی در وضعیت بازار نقل و انتقال خودرو صورت نگرفته، به میزان قابل توجهی در کاهش فرار‌های مالیاتی در این بخش موثر بوده است. مالیات نقل و انتقال خودرو از هفتم فروردین سال جاری به صورت آنلاین دریافت می‌شود و بر همین اساس یک درصد از ارزش خودرو‌های داخلی و دو درصد خودرو‌های وارداتی تحت عنوان مالیات دریافت می‌شود و افرادی که می‌خواهند برای تعویض پلاک نوبت بگیرند، باید به سامانه نوبت‌دهی مراجعه کنند.

 

برای خواندن مقاله فراخوان فراری برای خودروهایی که نقص فنی دارند اینجا کلیک کنید

 

وی در انتهای سخنان خود افزود: وصول مالیات نقل و انتقال خودرو در چهار ماهه اول امسال نسبت به چهار ماهه سال گذشته، ۶۹ درصد رشد داشته است. همچنین امکان استعلام بدهی مالیات نقل و انتقال خودرو و پرداخت آن قبل از دریافت نوبت نقل و انتقال، با مراجعه به سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو (cartransfer.tax.gov.ir) امکان پذیر است.

بهتر است در پایان به این نکته هم توجه داشته باشیم که پس از راه اندازی سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو، طی چهار ماهه امسال، حدود ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مالیات از نقل و انتقالات خودرو در کشور وصول شده است. در پایان هم امیدواریم که این قانون جدید باعث تسهیل در روند واردات خودروهای باکیفیت به بازار داخلی شود. شما عزیزان می‌توانید به روزترین اخبار دنیای خودرو را در مجله اجاره اتومبیل و کرایه ماشین و کرایه اتومبیل و رنت خودرو پارسیان همراه بخوانید.

 

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

اینستاگرام ما

ارسال دیدگاه

لطفا نام خود را وارد کنید! لطفا آدرس ایمیل را صحیح وارد کنید! لطفا پیام را وارد کنید!