پیش فروش سایپا بدون قرعه کشی از 25 خرداد

پیش فروش سایپا بدون قرعه کشی خواهد بود

بعد از اجرایی شدن طرح ممنوعیت واردات خودرو خارجی به کشور توسط دستگاه‌های ذیربط و همینطور مشکلاتی که در زمینه تولیدات داخلی وجود داشت، بازار خودرو با کمبودهایی مواجه شد که خودروسازان به همراه وزارت صمت تصمیم گرفتند برای تزریق بهینه خودرو به بازار، از قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه استفاده کنند و برخی از خودروهای تولید شده را با قیمت کارخانه و به طور مستقیم به دست مصرف‌کنندگان برسد. البته که همین طرح هم در اجرا دچار نقص‌هایی بود که وزارت صمت تصمیم گرفت امروز خبری را اعلام کند که در آن از برداشته شدن قرعه کشی و پیش فروش سایپا به طور مستقیم صحبت کند. با این مقاله از مجموعه اجاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه ماشین پارسیان همراه تا انتها همراه باشید تا به بررسی این خبر بپردازیم.

 

حذف قرعه کشی خودرو برای 5 محصول در ابتدا

در انتهای سال گذشته بود که رضا فاطمی‌ امین وزیر صمت وعده داد در سال جدید قرعه‌کشی از طرح‌های پیش فروش سایپا و دیگر خودروسازان حذف خواهد شد. اما با گذشت سه ماه از سال جدید، همچنان میلیون‌ها نفر برای پیش‌خرید خودرو ثبت نام کرده و تنها از طریق قرعه‌کشی است که شانس برنده شدن دارند. اما بنابر اعلام وزارت صمت، برنامه‌ی مشخصی برای حذف قرعه‌کشی از سامانه فروش خودرو تعیین شده است. طبق جدول منتشرشده، از ۲۵ خردادماه چند مدل از تولیدات سایپا، به صورت فروش فوق العاده و طرح مشارکت از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه خواهند شد و در مجموع تا اواخر شهریورماه امسال، ۵۰ مدل از خودروهای مونتاژ ایران، بدون قرعه‌کشی پیش‌فروش می‌شوند.

 

برای خواندن مقاله صادر شدن اجازه واردات خودرو اینجا کلیک کنید

 

امید قالیباف در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، در این رابطه توضیح داد: از ۲۵ خرداد ماه که اسامی قطعی شده منتخبانی که تکمیل وجه می‌کنند، مشخص خواهد شد و درنهایت خودروسازان آمادگی دارند که برای چند مدل خودرو همچون ساینا، ساینا S، کوییک S، کوییک R و به احتمال بسیار شاهین، را بدون قرعه‌کشی و البته از مسیر سامانه یکپارچه فروش داشته باشند. البته خودروهایی که ممکن است وارد این طرح فروش بدون قرعه‌کشی و پیش فروش سایپا و دیگر خودروسازان شوند، در قالب فروش فوق‌العاده پیش‌فروش و مشارکت در تولید خواهد بود.

 

سخنگوی وزارت صمت در ادامه افزود: بر این اساس موضوع جدی است و قطعا محقق خواهد شد اما بایستی منتظر ماند تا نتایج نهایی واریز منتخبان در مرحله اول فروش یکپارچه و تعداد افرادی قطعی و رزرویی‌ها که تکمیل وجه می‌کنند مشخص شود. سپس بر اساس ظرفیت باقی مانده ترازی گرفته شود و طبق آن اعلام شود چه تعداد از خودروهای فوق امکان عرضه بدون قرعه‌کشی خواهند داشت.

 

برای خواندن مقاله تهدید تسلا علیه کارمندانش اینجا کلیک کنید

 

ظاهرا تصمیم وزارت صمت برای حذف قرعه‌کشی از سامانه فروش خودرو به ثمر رسیده و می‌توان امیدوار بود تا پایان سال، تولیدات ایران خودرو هم مانند پیش فروش سایپا بی‌نیاز از قرعه‌کشی عرضه شوند. از سویی دیگر، باید توجه داشت که خودروهای خارج از قرعه‌کشی و پیش فروش سایپا به طور مستقیم، شامل ساینا، ساینا S، کوئیک S و کوئیک R و شاهین، چندان پرمشتری نیستند.

 

حال باتوجه خبر فوری که منتشر شد باید منتظر بمانیم و ببینیم که این خبری که از طرف وزارت صمت منتشر شده تا چه حد می‌تواند پاسخی باشد به نیازهای بازار خودروسازی. شما عزیزان می‌توانید اخبار روز خودرو را در مجله اجاره اتومبیل و کرایه خودرو و رنت ماشین و رنت خودرو پارسیان همراه بخوانید.

 

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

اینستاگرام ما

ارسال دیدگاه

لطفا نام خود را وارد کنید! لطفا آدرس ایمیل را صحیح وارد کنید! لطفا پیام را وارد کنید!